← Powrót do strony głównej

Historia Advent of Code 2024


Advent of Code 2024 opowiada historię poszukiwań Głównego Historyka (Chief Historian), który zaginął tuż przed uruchomieniem wielkiego Bożonarodzeniowego startu sań. W tym roku zadania prowadzą uczestników przez różne lokacje związane z Biegunem Północnym, podróże w czasie i dziwnymi technologicznymi przygodami.


Przebieg fabuły


Dni 1-2: Początek poszukiwań[1]


Grupa Starszych Historyków odkrywa, że Głównego Historyka nie widziano od miesięcy. Ostatnio odwiedzał miejsca o historycznym znaczeniu dla Bieguna Północnego. Uczestnicy muszą pomóc w uporządkowaniu list lokalizacji do sprawdzenia, które zostały źle przygotowane przez zespoły historyków. Pierwsza lokalizacja to biuro Głównego Historyka, gdzie znajdują listy miejsc do odwiedzenia, ale zamiast nazw są tylko numery ID lokalizacji.


Następnie grupa udaje się do elektrowni termojądrowej Czerwononosego Renifera, gdzie inżynierowie proszą o pomoc w analizie nietypowych danych z reaktora.


Dni 3-5: Przeszukiwanie ważnych miejsc


Poszukiwania prowadzą do wypożyczalni toboganów na Biegunie Północnym, gdzie komputery mają problemy z uszkodzoną pamięcią. Następnie, używając dziwnego urządzenia, grupa przenosi się na stację monitorującą Ceres, gdzie mały elf prosi o pomoc z krzyżówką słowną.


W drukarni Bieguna Północnego (pod-piwnica 17) trzeba naprawić system drukowania nowych instrukcji bezpieczeństwa dla startu sań, które muszą być drukowane w określonej kolejności.


Dni 6-10: Podróże w czasie i dziwne lokacje


Grupa używa zaawansowanego urządzenia do przeniesienia się do 1518 roku, do laboratorium produkującego prototypowe kombinezony na Biegunie Północnym. Muszą przewidzieć trasę patrolującego strażnika, aby bezpiecznie przeszukać obszar.


Kolejne przystanki to:
- Most linowy w dżungli, gdzie słonie ukradły operatory z równań kalibracyjnych inżynierów
- Dach tajnej instalacji Easter Bunny z antenami wpływającymi na ludzi
- Korytarze przyjaznych amfipodów, gdzie jeden z nich potrzebuje pomocy z defragmentacją dysku
- Obiekt produkcji lawy na pływającej wyspie, gdzie renifer prosi o pomoc w uzupełnieniu przewodnika szlaków turystycznych


Dni 11-15: Od Plutona do magazynów


Na Plutonie uczestnicy odkrywają kamienie łamiące prawa fizyki, które zmieniają się za każdym mrugnięciem. Następnie pomagają elfom przy ogrodach i ogrodzeniach, wygrywają nagrody w arkadowych maszynach z pazurkami na tropikalnej wyspie, przewidują ruch robotów przy łazienkach w Easter Bunny HQ, i pomagają latarnikom w kontrolowaniu robota w magazynie.


Dni 16-20: Olimpiady reniferów i wyścigi


Uczestnicy przyglądają się Olimpiadzie Reniferów z jej główną konkurencją - Labiryntem Reniferów. Pojawia się komputer chronoprzestrzenny wymagający debugowania. Grupa wchodzi do komputera na Biegunie Północnym, gdzie muszą uciec przed spadającymi bajtami. Wreszcie, zostają wyzwani do wyścigu na festiwalu "race condition" obok CPU.


Dni 21-25: Finał poszukiwań


Na statku kosmicznym klasy Renifer jeden z historyków zaginął w innej części statku, a drzwi są zamknięte - trzeba użyć robotów z klawiaturami kierunkowymi, aby je otworzyć.


W dżungli małpa kradnie urządzenie historyków i chce je wymienić na banany - trzeba grać na Małpiej Giełdzie. Podczas zwiedzania Easter Bunny HQ grupa znajduje ogłoszenie o imprezie LAN.


W gaju w dżungli urządzenie monitorujące owoce działa nieprawidłowo - trzeba naprawić bramki logiczne.


Finał: Dzień 25 - Powrót do biura


Bez pomysłów i bez czasu, Historycy decydują się wrócić do biura Głównego Historyka jeszcze raz. Ku ich zaskoczeniu, drzwi są zamknięte! Słychać kogoś w środku, ale pukanie nie skutkuje. Zamki na tym piętrze to zaawansowane, wirtualne wersje zamków suwakowych z pięcioma pinami. Bezpieczeństwo Bieguna Północnego wysyła schematy wszystkich zamków i kluczy - trzeba znaleźć pasujące pary, aby otworzyć drzwi i w końcu znaleźć Głównego Historyka!


Podsumowanie


Historia 2024 roku to opowieść o wielkim poszukiwaniu, gdzie musimy pomóc Starszym Historykom odnaleźć zaginionego Głównego Historyka przed Bożym Narodzeniem. Wędrówka prowadzi przez różne epoki, lokacje na Biegunie Północnym i poza nim, tajne instalacje, komputery, statki kosmiczne i dżungle, z pomocą reniferów, elfów, małp i innych stworzeń. Każde zadanie to krok bliżej do rozwiązania tajemnicy zaginięcia i uratowania Świąt.


← Powrót do strony głównej